گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)

Market Newbie​​​​​​​

Farsi

گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)
ادامه مطلب

☑️ مدیریت ریسک چیست و چرا اهمیت دارد؟

مدیریت ریسک و اهمیت آن

 

به بیشترین مبلغی که یک معامله گر در طول معامله ضرر می‌ کند، ریسک گفته می شود.


     مدیریت ریسک در واقع به معنی حداکثر ریسکی هست که شما در هر معامله ای بر عهده می گیرید. توصیه می شود اگر قصد معامله کردن دارید، بیشتر از چند درصد اندک حسابتون رو در معامله ریسک نکنید و به گونه ای باشد که اگه قرار هست در معامله دچار ضرر بشین، زیر مثلا 4 درصد باشد.

 

     قبل از آن که به میزان سودی که در طول معامله فارکس کسب می کنید، فکر کنید، بهتر هست که نسبت به ریسک های فارکس آگاهی کافی داشته باشید و با مدیریت سرمایه ای که دارید می توانید با کمترین استرس معامله خودتون را شروع کنید و آگاهانه عمل کنید. به همین دلیل هست که مدیریت و محاسبه ریسک نه‌ تنها در بازار فارکس ، بلکه در هر تجارت و کسب و کاری از اهمیت زیادی برخوردار هست.

 

     قبل از آن که به بازار فارکس وارد بشید، باید حتماً نسبت به استراتژی های خودتون آگاهی کامل داشته باشید و آن ها را چک کنید.

 

     حساب دمو باز کنید و با اون کار کنید، بعد از اینکه مدتی رو به معامله اختصاص دادید و از استراتژیتون مطمئن شدید، وارد حساب واقعی بشید.

 

     سعی کنید در هر معامله ای که انجام میدید از تعیین حد ضرر و حد سود استفاده کنید، تا کال مارجین نشید.

 

     در صورتی که در طول معامله آرامش ندارید و دچار شک و تردید شدید، بهتره از ادامه معامله صرف نظر کنید تا ضرر نکنید. داشتن آرامش در بازار فارکس خیلی مهمه. اگه نم یتونید احساساتتون را کنترل کنید، از بازار دور بمونید.

 

    بازار فارکس همیشه پر از ریسکه و هر اتفاقی ممکن هست در اون بیفتد. مدیریت ریسک در دنیای فارکس نقش بزرگی داره و از نابود شدن سرمایه تون جلوگیری می کند.

 

و جمله همیشگی ما به شما *** از ترس و طمع در معاملات دوری کنید***