گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)

Market Newbie​​​​​​​

Farsi

گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)
ادامه مطلب

آشنایی با مارجین + مزایا و معایب آن

آشنایی با مارجین + مزایا و معایب آن
آشنایی با مارجین + مزایا و معایب آن

 

معاملات مارجین یک استراتژی پیشرفته برای معامله دارایی ها با استفاده از پول ارائه شده توسط شخص ثالث هست. به عبارت دیگر، تریدر در این نوع معامله دارایی ها را از بروکر قرض (وام) می گیرد.

 

در ادامه قرار هست که به شما در مورد مزایا و معایب مارجین توضیحات بیشتری بدهیم.

 

معامله مارجین به تریدر اجازه می دهد تا به مبالغ بیشتری از سرمایه دسترسی داشته باشد و بیشتر از حد معمول سرمایه گذاری کند.

 

بارزترین مزیت معاملات مارجین این هست که به دلیل ارزش نسبی بالای موقعیت ها، می تواند، سود قابل توجهی رو به همراه داشته باشد. 

 

معاملات مارجین برای متنوع سازی پرتفوی (سبد سهام) مفید هستند، چون تریدرها می توانند چندین موقعیت با سرمایه نسبتا کم باز کنند.

 

داشتن یک حساب مارجین ممکن هست به کاربران کمک کند تا بدون نیاز به جابجایی مبالغ زیادی به حساب خودشون، به راحتی و سریع وارد موقعیت مورد نظر خودشون بشوند.

 

معاملات مارجین معایبی هم دارند. همونطور که این معاملات سود را تا سطح قابل توجهی افزایش می دهند، می توانند به ضررهای هنگفتی هم منجر بشوند. بر خلاف معاملات نقدی، معاملات مارجین ضررهایی رو به دنبال دارند که بیشتر از سرمایه اولیه تریدرها هستند، به همین خاطر یک روش معاملاتی پر ریسک به حساب می آید.

بسته به میزان اهرم استفاده شده توسط یک تریدر، حتی کاهش اندکی قیمت در بازار هم ممکن هست ضررهای چشمگیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل تریدرهایی که تصمیم به استفاده از معاملات مارجین می گیرند، باید از استراتژی های مدیریت ریسک مناسب و همچنین ابزارهای کاهش ریسک استفاده کنند.

 

 

آیا تا به حال از مارجین استفاده کردید؟ نظر شما چیست؟