گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)

Market Newbie​​​​​​​

Farsi

گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)
ادامه مطلب

7 درس موفقیت از دیویس راکفلر، ثروتمندترین مرد تاریخ آمریکا!

تصویری از دیویس راکفلر

 جان دیویس راکفلر بنیانگذار استاندارد اویل (Standard Oil) و یکی از معروف‌ترین تاجران و خیرینِ ایالات متحده است.

در ادامه درس هایی از زندگی که باید از جان دیویس راکفلر یاد بگیریم رو باهم مرور می کنیم!


 

1. وقتی به موفقیت می‌رسید، انتظار انتقاد هم داشته باشید.
راکفلر و شرکایش یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در تاریخ آمریکا رو ایجاد کردن. منتقدان، طی سال‌ها انتقادات تندوتیزی از روش‌های راکفلر کردن. شما هم اگه می‌خواین در مسیر بزرگان گام بردارین، باید انتظار انتقادات تندوتیز رو هم در این مسیر داشته باشین.

 

2. انتظار گمنام بودن طولانی را داشته باشید.
راکفلر در نوجوانی در شرکت کوچکی به نام هیوت و تاتل در کلیولند کار می‌کرد. چندین سال در همونجا کار کرد و صحت صورت‌حساب‌ها رو بررسی می‌کرد، از مشتریان پول دریافت می‌‌کرد و به رشد اون شرکت کمک می‌کرد. اگه شما هم در گمنامی کار می‌کنین، به‌دنبال راه‌هایی باشین که بتونین بیشترین استفاده رو از شرایط خودتون ببرین.

 

3. دستاوردهای خود را جشن بگیرید.
جشن گرفتن یک نقطه‌ی عطف، مثل تاریخ انتشار اولین کتاب یا گرفتن اولین حقوق، به شما انرژی می‌ده و تشویق‌تون می‌کنه تا در مسیری که پیشِ‌رو دارین محکم‌تر قدم بردارین.

 

4. دارایی‌هایتان را مسئولانه مدیریت کنید.
راکفلر به مدیریت هزینه‌های شخصی خودش هم معروف بود. وقتی که ثروتمندان قایق‌های تفریحی، واگن‌های اختصاصی و لباس‌های گران‌قیمت می‌خریدن، راکفلر از چنین ریخت‌وپاش‌هایی امتناع می‌کرد. طی دهه‌ها، هرگز سهام استاندارد اویل رو نفروخت. درعوض، ثروتش با گذشت زمان به‌طور مداوم افزایش پیدا کرد.

 

5. هنر معامله را بیاموزید.
راکفلر به‌منظور گسترش استاندارد اویل در سرتاسر آمریکا، بارها و بارها معاملات موفقیت‌آمیزی با شرکت‌های رقیب، شرکا و راه‌آهن داشت. اعتماد به نفس بالا و مهارت انجام معاملات عالی، ازجمله عوامل موفقیت شما محسوب می‌شن.

 

6. ممکن نیست به‌تنهایی همه چیز را بدانید.
وقتی راکفلر استاندارد اویل رو ساخت، توانایی‌های برجسته‌ای در مدیریت، سازمان‌دهی و مذاکره داشت اما تحقیق و توسعه نفت و محصولات مرتبط رو به متخصصین اون حوزه واگذار کرد. اول خودتون با تمام وجود روی مسئله کار کنین تا بتونین به پرسش‌های درست در اون زمینه دست پیدا کنین، بعد هم کمک گرفتن از متخصصین، می‌تونه روند پیشرفتتون رو به‌طور چشمگیری افزایش بده.

 

7. محدودیت‌های پول را درک کنید.
پول هم مثل قدرت سیاسی یا شهرت، می‌تونه مزایای شگفت‌انگیزی داشته باشه. راکفلر روی‌هم‌رفته در مدیریت پول و ثروت خودش موفق بود. مثلا کمک‌های اون در ایجاد دانشگاه شیکاگو و دانشگاه راکفلر که مؤسسه‌ی تحقیقاتی پیشرویی در نیویورکه، خیلی مؤثر بودن.

 

راستی شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این شخصیت مطرح ، ویدیویی با عنوان پولدارترین مرد تاریخ را در کانال آپارات و یا کانال یوتیوب  مارکت نیوبی مشاهده کنید.

نظر شما راجب این هفت مورد چیست؟ آیا مفید و کاربردی بودند؟