گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)

Market Newbie​​​​​​​

Farsi

گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)
ادامه مطلب

معرفی کتاب رکود بزرگ و سیاست نو اثر اریک راچوی

«نیو دیل» یا سیاست نو، مجموعه اقدام‌ هایی بود که فرانکلین روزولت رئیس جمهوری آمریکا در دهه ۱۹۳۰ اجرا کرد. هدف این برنامه، خارج کردن اقتصاد از رکود و ایجاد اشتغال برای انبوه بیکاران بود. برنامه روزولت شامل افزایش زیرساخت ‌های عمومی، حمایت از قیمت ‌های بخش کشاورزی، ایجاد بازارهای جدید وام مسکن، کوتاه کردن روز و هفته کاری، تنظیم اوراق ‌بهادار، بازسازی تجارت بین ‌الملل، احیای جنگل در حومه شهرها، تقویت بیمه‌ همگانی و حمایت از اتحادیه‌ ها بود. این برنامه هواردان و مخالفانی جدی داشت و بحث‌ ها درباره آن هنوز ادامه دارد. این کتاب درباره همین مباحث است.

 

کتاب رکود بزرگ، به شما نشان می‌دهد که چطور بانکداران و مؤسسات مالی طمع‌کار، منجر به شکل‌گیری آن حباب عظیم اعتباری شدند که در سال ۲۰۰۸ ترکید و به معرفی تنی چند از معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی می‌پردازد که با شرط‌بندی روی آن‌ها، ثروت‌های کلانی برای خودشان دست‌وپا کردند.

 

بااینکه این کتاب، از شما یک تریدر حرفه‌ای نمی‌سازد، اما شمارا با نحوه تفکر فعالین بازارها آشنا می‌سازد و به شما یاد می‌دهد که همیشه، هرچه را که می‌بینید، زیر سؤال ببرید؛ به همان دلیل ساده‌ای که تاریخ تکرار خواهد شد و بورس  نیز از این قاعده مستثنا نیست!