گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)

Market Newbie​​​​​​​

Farsi

گروه آموزشی مارکت نیوبی

Market Nebiwe (English)
ادامه مطلب

مزایا و معایب سیستم کپی تریدینگ

مزایا و معایب سیستم کپی تریدینگ

 

مزایای کپی تریدینگ

۱. برای معامله‌ گران جدید مفید است

افرادی که تازه وارد بازار معاملات شده‌اند، اغلب به دنبال یک استراتژی موثر هستند. کپی تریدینگ به آن‌ها امکان می‌دهد ببینند دیگران چگونه موفق می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از آن تاکتیک‌ها استفاده کنند و به سرعت کسب درآمد واقعی را شروع کنند. برای شروع معامله، به تحقیقات و اطلاعات زیادی نیاز ندارید. کافیست مانند معامله‌گران حرفه‌ای که آن‌ها را دنبال می‌کنید، عمل کنید. اگر آن‌ها خوب عمل کنند، شما هم خوب عمل می‌کنید. هرچه معامله‌گران حرفه‌ای‌تری را دنبال کنید، شانس بیشتری برای موفقیت دارید.

۲. ضررهای احتمالی را محدود می‌کند

اکثر معامله‌گران آمادگی این را ندارند که زیان‌ها را به خوبی مدیریت کنند. برخی از آن‌ها ممکن است پس‌ انداز عمر یا درآمد اختیاری مهم خود را در بازار خرج کنند. خسارات قابل توجهی می‌توانند برای زندگی آن‌ها مضر باشند. کپی ترید می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا با توجه به آنچه معامله‌گران ثابت انجام می‌دهند، ضررهای احتمالی را محدود کنند. نظارت دقیق بر این فعالیت‌ها می‌تواند در بازار یک روز عالی و یک روز ضعیف و بدون بازده را ایجاد کند. 

۳. این یک استراتژی سرمایه‌ گذاری منفعل است

یکی دیگر از مزایای کپی تریدینگ در استراتژی سرمایه گذاریِ آن است. استراتژی این معامله طوری است که نیازی به پیش‌بینی و تلاش زیادی ندارد. شما می‌توانید روی هر چیزی که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. این امکان برای‌تان فراهم است که بلافاصله کار خود را شروع کنید، یا می‌توانید قبل از تصمیم گیری به تماشای باقی سرمایه‌ گذاران بپردازید. اگر سرمایه‌ گذاری که انتخاب کردید موفق نیست، هر زمانی فرصت دارید به سراغ سرمایه‌ گذار دیگری بروید. 

از همه مهم‌تر، شما زمان خود را دارید و می‌توانید در مواقعی که برای‌تان مناسب است معامله کنید. بسیاری از سیستم عامل‌ها نیز با راهنمایی و پیشنهادات متخصصان به شما کمک می‌کنند تا مجموعه‌های خود را مدیریت کنید. آن‌ها حدس‌های زیادی را برای شما در نظر می‌گیرند.  

۴. می‌توانید ریسک را به طور موثرتری مدیریت کنید

اگر شما به صورت دستی معامله کنید، احتمالا با مشکلاتی در ارتباط با مدیریت ریسک روبرو هستید. ولی کپی تریدینگ به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا هر چند سرمایه‌ گذار را که می‌خواهند، دنبال کنند. تماشای آن‌چه آن‌ها انجام می‌دهند و پیروی از استراتژی‌های مولد، یک راه عالی برای به حداقل رساندن ریسک است. 

 

معایب کپی تریدینگ

۱. تحقیق و مطالعه را کم می‌کند

در این روش افراد، معامله‌گران حرفه‌ای‌تر را دنبال می‌کنند. اما همین موضوع یکی از معایب کپی تریدینگ هم محسوب می‌شود. زیرا میزان تحقیق و مطالعه در مورد بازارهای مختلف کم می‌شود و اطلاعات معامله‌گران مبتدی افزایش نمی‌یابد. 

۲. ریسک را کاملا از بین نمی‌برد

با اینکه با استفاده از کپی تریدینگ می‌توانید ریسک را مدیریت کنید، ولی آن را به طور کامل از بین نمی‌برد. همچنین بعضی گروه‌ها از این روش برای تاثیر گذاشتن در یک بازار معین استفاده می‌کنند. در نتیجه این روش را برای بالا بردن ریسک به کار می‌برند. 

۳. انتخاب معامله‌گر مناسب، سخت است

شما اگر قصد دارید که به طور اصولی از کپی ترید بهره‌مند شوید، باید معامله‌گر خوبی را انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است او کارهای اشتباهی انجام دهد و سرمایه شما به طور کامل از بین برود.